יום חמישי, 3 באוקטובר 2013

Geula Cohen is coming to Shdema-אולה כהן מגיעה לשדמה

 


 

חדשות

כ"ט בתשרי תשע"ד, 03/10/13 06:17

גאולה כהן: הוכיחו נאמנות לארץ ובואו לשדמה

 

כלת פרס ישראל קוראת להגיע לטקס קביעת המזוזה במחנה שדמה. "אם אני במצבי הבריאותי מגיעה גם אתם יכולים".

ערוץ 7

כלת פרס ישראל, גאולה כהן, קוראת לתומכי ההתיישבות להגיע מחר לטקס קביעת המזוזה במבנה המשופץ שבבסיס שדמה הנטוש.

כהן מתכוונת לקחת חלק באירוע על אף מצבה הבריאותי המקשה עליה להשתתף באירועים רבים בתקופה האחרונה. לדבריה אם היא במצבה מוצאת לנכון להתאמץ ולהגיע לאירוע, בשל חשיבותו, הרי שכל אחד אחר יכול לנהוג כמותה.

"מצבי הבריאותי לא 'הכי', אבל החלטתי להגיע מחר לטקס קביעת המזוזה למרכז התרבות הארצישראלי בשדמה", אומרת כהן, "אנו בתקופה קשה וגורלית, ראש הממשלה נמצא תחת לחצים כבדים ועלינו להוכיח נאמנות לארץ ישראל. זה לא הוגן לדרוש רק מנתניהו. אנו צריכים להוכיח בפועל, במעשה, את נאמנותנו לארץ ולכן אהיה מחר בשדמה".

עוד מוסיפה כהן ואומרת כי "את העולם לא מעניין הנשק הכימי בסוריה, המהפכות במצרים או תהליך ההתגרענות של איראן. מה שמפריע לעולם זה נוכחותנו בארץ האבות". את דבריה היא מסכמת וחותמת בקריאה "אם אני מגיעה לשדמה, אתם יכולים גם".

נזכיר כי אירוע קביעת המזוזה מחר יתקיים לאחר מאבק ארוך של חמש שנים, מאבק שנוהל על ידי תנועת "נשים בירוק" ו"הוועד למען שדמה יהודית", מול אנרכיסטים וערביי האזור. ייעודו של המבנה ששופץ במחנה הצבאי שננטש בשדמה יוסב למרכז תרבות ארץ ישראלית.

באירוע ישתתפו ראש מועצת גוש עציון דוידי פרל, סגן שר הדתות חבר הכנסת הרב אלי בן דהן, חברת הכנסת שולי מועלם, הרב ירון דוראני רב הישוב נוקדים וראש מינהלת הר חומה הרצל יחזקאל, פעילים ותומכים רבים.

על עברו של המחנה הצבאי הנטוש נזכיר כי לאחר שצה"ל עזב את המחנה ב-2006 הגיעו למקום אנרכיסטים-ערבים, הרסו ובזזו את המבנים וניסו להשתלט על המחנה. בתגובה באו למחנה החרב חברי "נשים בירוק" ו"הוועד למען שדמה יהודית" הכולל פעילים מאזור יהודה והר חומה כדי להפגין נוכחות.

בשנת 2008 חשף העיתונאי חגי הוברמן את כוונת ממשלת ישראל למסור את מחנה שדמה הנטוש לידיים פלשתיניות. זאת על אף היותו ממוקם באזור C, כלומר תחת שליטה ישראלית. בעקבות פרסום המידע החלו פעילים ותומכים לפעול בשלושה מישורים שונים שכללו: נוכחות שבועית בשטח, ארגון תמיכה ציבורית מאישי ציבור וארגון לובי פוליטי של חברי כנסת ושרים.

משנת 2008 עד שנת 2010 הגיעו בכל שבוע מאות פעילים שנאבקו מול קבוצות אנרכיסטים וערביי האזור כאשר בתווך עמדו חיילי צה"ל. תנועת "נשים בירוק" ארגנה אירועי תרבות במבנה המחנה הצבאי הנטוש וההרוס. בין השאר התקיימו בו הרצאות, אירועים וקונצרטים בהשתתפות מאות אנשים, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור. האירועים התקיימו במבנים ללא חלונות, ללא דלתות, על גבי רצפה עקורה, ללא חשמל מים או שירותים.

בשנת 2010 הבין צה"ל את נחיצותו של המקום וחזר לשדמה, הקים פילבוקס עם שמירה צמודה של חיילי צה"ל. באותם ימים התברר כי ערביי המקום השתלטו על תחתית המחנה והקימו שם מתחם ענק ללא היתר בעזרת כספים של ארגונים אנטי-ישראלים מחוץ לארץ וביניהם USAID. צו הריסה הוצא כנגד מתחם הבנייה הערבית שבמקום אך צו זה מעולם לא מומש.

לקראת אירוע קביעת מזוזה במרכז התרבות הארץ ישראלית המוקם בשדמה שבמזרח גוש עציון משגר יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, מכתב ברכה ובו הוא מביע תקווה ואמונה שהמשך המאבק למען ההיאחזות בשדמה יוביל להפיכת המקום לישוב יהודי חדש. "בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל, ובזכות נשים עקשניות ולוחמות, מתמידות ולמודות מאבקים, נשות הועד למען שדמה יהודית עוד תתפתח שדמה ותהיה לנקודת התיישבות חשובה ומרכזית", כותב אדלשטיין.

www.inn.co.il

ערוץ 7
אתר החדשות שלך<BR< div>

הדפסה

Israel Laureate Prize winner Geula Cohen: Show loyalty to the Land of Israel and come to Shdema

 

Translation of Hebrew arutz 7 article

 

Israel Prize winner Geula Cohen call upon the supporters of the settlement enterprise to come tomorrow to the mezuzah affixing ceremony at the renovated building in the Shdema army base

 

Cohen plans on taking part in the event despite her health situation that make it hard for her to be part of such events lately. She says that if she, in her condition, makes an effort to come to the ceremony because of its importance, then everyone can do like her.

 

"My health is "not so great" says Cohen but I decided to come anyway to the mezuzah affixing ceremony of the Israel cultural Center in Shdema . "We live in a difficult and critical time. The Prime Minister is under heavy pressure and we must show loyalty to the Land of Israel. It is not fair to demand it only from Netanyahu. We have to prove our loyalty and devotion to the land of Israel with our feet, and therefor I will be in Shdema tomorrow"

 

Cohen adds: "The world doesn't care about the chemical bombings in Syria, or the revolution in Egypt or the atom bomb in Iran. What bothers the world is our presence in the Land of our Forefathers." Geula Cohen finished by saying: If I can come to Shdema, so can you all"

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה