יום שני, 3 ביוני 2013

Howard Grief z"l - עו"ד הווארד גריף ז"ל

 

Summary in Hebrew of Howard Grief's English speech at the 2nd Conference for the Application of Israeli Sovereignty over Judea and Samaria

 

עו"ד גריף ז"ל הוכיח: חלוקת הארץ מנוגדת לחוק הבינלאומי

 

המשפטן הבכיר עו"ד הווארד גריף הלך אתמול לעולמו. בתנועת 'נשים בירוק' מחבקים ומחזקים את המשפחה ומזכירים את עיקרי משנתו כפי שנישאה בפיו בכנס החלת הריבונות השני אותו יזמה וקיימה התנועה בחברון.

 

בתנועת 'נשים בירוק' מביעים צער כבד עם פטירתו  של ידיד התנועה, עורך הדין הווארד גריף (73), יועצו בעבר של השר פרופ' יובל נאמן ז"ל. "אנו מחבקים את משפחתו של הווארד גריף ומאחלים שבבניין ארץ ישראל תנוחמו. תמיד נזכור אותו ונשאב את השראתנו וכוחותינו ממסירותו ונאמנותו האינסופית של הווארד למען העם והארץ", אומרות העומדות בראש התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר.

 

השתיים מזכירות כי עו"ד גריף ז"ל היה אחד הנואמים בכנס חברון השני להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. זאת כהמשך ישיר לספרו (באנגלית) 'זכויות משפטיות וריבוניות של העם היהודי על ארץ ישראל ע"פ המשפט הבינלאומי', סוגיה אותה חקר במשך כשלושה עשורים.

 

עם מותו של גריף מפרסמת התנועה את עיקרי הדברים שאמר בכנס, דברים בהם תימצת את משנתו בפני מאות באי הכנס.

 

בראשית דבריו ציין כי מחקרו המסתמך על מסמכים משפטיים בינלאומיים מקוריים מוכיח כי היסוד המשפטי של מדינת ישראל אינו בהחלטת החלוקה אלא בהחלטת סן-רמו. מחקרו זה הפך כלי הסברתי בשעתו בידיו של השר המנוח פרופ' יובל נאמן שערך מסע הסברה עם החומר שערך וחקר גריף.

 

עו"ד גריף ערך סקירה היסטורית קצרה עוד מהימים בהם שלטו הטורקים על כל המזרח התיכון ובכללו פלשתינה. במלחמת העולם הראשונה הצטרפה טורקיה לכוחות גרמניה אוסטריה בולגריה והאחרות והחלו להיערך תכניות להפיכת פלשתינה לבית לאומי עבור העם היהודי.

 

הפסדה המכריע של טורקיה במלחמת העולם הראשונה העביר את השליטה על האזור לידיה של בריטניה שגם כבשה את השטח וגם הכניעה את האימפריה העותומאנית, כלומר הפקיעה מידי העותומאנים את הריבונות על השטח.

 

ב-1919 הוחלט בכנס השלום של פריז כי הריבונות לא תושב לאימפריה העותומאנית שהתמוטטה. הריבונות הועברה, כפי שניתן לקרוא באמנת ורסאי, לקבוצת המדינות שהביסו את העותומאנית – בריטניה, איטליה צרפת ויפן. להן הייתה היכולת לחלק את אדמות המזרח התיכון על פי תפיסתן, ובכך הועבר כל שטח פלשתינה לטובת הבית הלאומי לעם היהודי. אין מדובר בשליש פלשתינה אלא בשטח כולו. לא אמורה הייתה להיות חלוקה כלשהי.

 

נציגי המדינות המנצחות נפגשו שוב בוורסאי כעבור שנה כדי לחלק מחדש את אדמות האימפריה העותומאנית, ושם הוכרע גורלה של פלשתינה להיות ביתו הלאומי של העם היהודי, ללא חלוקה כלשהי.

 

בהיעדר מדינה יהודית הועברה הריבונות על שטחי פלשתינה לידי עם היהודי ולמיצגיו, כלומר לתנועה הציונית או ליהדות העולם. זאת במסגרת מה שהוגדר כבר אז כ"מקרה יחיד במינו", מקרה בו הריבונות עוברת לידי נציגיו של עם חסר מדינה. העברה זו של ריבונות לעם היהודי הייתה תנאי למנדט הבריטי, תנאי שהמנדט חיבל בו ולא עמד בו. הסעיף הראשון של המנדט הוא שלבריטניה יש כוח ניהול והיא מחויבת להציג דו"ח ניהול שנתי לחבר העמים ולהוכיח שהם עומדים בתנאי המנדט. חבר העמים גם הוא לא היה ריבון בשטח אלא רק בעל סמכויות הפיקוח על ניהול המנדט.

 

במצב שכזה לא הייתה זכות לגורם כלשהו להעביר ריבונות על חלק כלשהו לידי גורם זר שאינו העם היהודי. בשנת 48' ניתנה הריבונות למדינת ישראל מתוקף היותה מייצגת את העם היהודי. ריבונות זו אמורה הייתה לכלול את השטח כולו, אבל העצרת הכללית של האו"ם ניסתה, ללא סמכות, להעביר עד ארבעים אחוז מאדמות פלשתינה המערבית לישות אחרת, ובכך הפרו סעיפים של החוק הבינלאומי שאסר את חלוקת השטח, כמו גם סעיף באמנת האו"ם.

 

היום האו"ם אינו מכיר בכך שיש איסור בסעיף 80 לוותר על זכויותיו של העם היהודי על השטח.

 

ב-1957 נעשתה טעות חמורה והפרה חמורה של החוק על ידי מאיר שמגר שהיה אז הפרקליט הצבאי הראשי, ולימים נשיא ביהמ"ש העליון. שמגר יעץ לממשלת אשכול להחיל את הממשל הצבאי על יהודה ושומרון. זהו מקור המיתוס של הכיבוש, שהרי אם אנו מחילים כללי כיבוש על השטח סבורים הכול שאכן מדובר בכיבוש. זו הייתה למעשה ירייה ברגלנו שלנו.

 

עו"ד גריף סיפר כי כאשר פנה אל שמגר בכתב בסוגיה זו סירב שמגר להודות שידע על הנחייתו של בן גוריון להחיל את ריבונות המדינה על כל שטח מארץ ישראל שייכבש בידי צה"ל. "שמגר מעולם לא הודה בטעות הנוראית שעשה. עלינו להחיל את ריבונותינו על כל השטחים שנמצאים תחת שליטתנו הלכה למעשה".

 

 

אלה היו דבריו של עו"ד גריף המנוח כפי שנאמרו בכנס החלת הריבונות השני שיזמה תנועת 'נשים בירוק' והתקיים בחברון. מאז התקיים כנס ענק נוסף בירושלים וכנסים נוספים ברחבי הארץ לקידום הרעיון שהיה למושא חזונו של עו"ד גריף.

 

 עו"ד גריף ז"ל הובא למנוחות בירושלים.

 

לינק להרצאתו באנגלית: Link to speech

http://www.youtube.com/watch?v=nfLNXrYTZ2Y

לינק להרצאתו עם תרגום סימולטאני לעברית:

http://www.youtube.com/watch?v=ILlsMKS6Ufw

 

 

לפרטים:

 

יהודית קצובר 0507161818  נדיה מטר 0505500834

התנועה למען עתיד ישראל

(נשים בירוק)

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה